Seminar Series
10.03.2020
Université Paris Diderot -Amphithéâtre Turing - Bâtiment Olympe de Gouges - 8 place Paul Ricoeur, 75013 Paris

Seminar Series n°4 - Dr. Maxim Greenberg

Dans le cadre d'un projet étudiant, le Magistère Européen de Génétique de l'Université de Paris et l’Ecole Universitaire de Recherche Génétique et Epigénétique Nouvelle Ecole (EUR GENE) organisent une série de conférences de recherche intitulée "Seminar Series", dont la quatrième édition 2019-2020 aura lieu :

le mardi 10 mars 2020 de 18h à 19h
Amphithéâtre Turing - Université de Paris, Campus des Grands Moulins, Bâtiment Sophie Germain, 1 Place Aurélie Nemours, 75013, Paris

L'invité d'honneur de cette édition est le Docteur Maxim Greenberg (site web de son laboratoire), travaillant à l'institut Jacques Monod. Il aura le plaisir de vous présenter une partie des travaux de son équipe durant sa présentation intitulée :

Chromatin dynamics in mammalian development

L'inscription en ligne est GRATUITE et OBLIGATOIRE : Billetterie https://www.weezevent.com/-3262

Maxim Greenberg is a researcher from USA. He did his PhD at the University of California in Los Angeles (UCLA) in Steve Jacobsen's laboratory, where he studied the mechanisms of DNA methylation in the plant model Arabidopsis thaliana. After that, he moved to Paris in 2012 and completed a post-doctoral internship in the laboratory of Deborah Bourc'his at the Institut Curie, where he continued his research in the field of DNA methylation, but this time he studied its role in mouse development. Recruited at the CNRS as a Researcher in 2017, he joined the Institut Jacques Monod in 2019 where he is setting up his own team and continues his research in mammalian epigenetics. The Greenberg Lab is now focused on studying the mechanisms and functions of DNA methylation in the context of development, but also in trying to comprehend how DNA methylation interacts with other chromatin pathways to gain a holistic picture of chromatin-based gene regulation.

Mots clés >